Späť na články

Aké sú tohtoročné jarmoky a vinobrania?

Začiatok jesene sa každoročne nesie v znamení osláv vrcholiacej vinohradníckej sezóny. Obľúbené vinobrania sa striedajú s tradičnými jarmokmi a my sme si zvykli vychutnávať prvé jesenné lúče s jarmočnými dobrotami a ochutnávkou burčiaku. Tohtoročné leto sa lúčilo veľmi pomaly a slnko zohrievalo jarmočníkov takmer celý september, tak sa pozrime ako sa to prejavilo na návštevnosti septembrových akcií.

Slovenské jarmoky a vinobrania lákajú veľké množstvo fanúšikov dobrého burčiaku a bujarej zábavy, ktorá sa koná zväčša pod holým nebom. Tým je závislá na počasí, ktoré dokáže na jeseň prekvapiť. Pozrime sa na tohtoročnú „úrodu návštevníkov“ v Trnave, Rači, Pezinku, Modre cez „Big data“ zvyškových telekomunikačných dát. Pohľad prostredníctvom populačnej analytiky Market Locatora z anonymizovanej vzorky viac ako 2,9 mil. Slovákov umožňuje rozlíšiť počty ľudí, ktorí prichádzajú do lokalít konania jarmokov.

Trnava je tradične „najúrodnejšia“

Začnime pohľadom na počty návštevníkov septembrových podujatí. Z grafu je zrejmé, že v Trnave sa vyskytlo najviac ľudí na tradičnom jarmoku resp. v jeho okolí. Pre zaujímavosť tu máme aj porovnanie s minulým rokom (okrem vinobrania v Pezinku). Nárast tohtoročných návštevníkov vinobraní je možné pripísať aj krajšiemu septembru, ktoré bolo slnečné v porovnaní s minuloročným, kedy prevládalo daždivé počasie.

Račianske vinobranie hlavne pre Bratislavčanov

Pozrime sa na charakter jednotlivých podujatí, predovšetkým odkiaľ pochádzajú návštevníci vinobraní a jarmokov. Môžeme konštatovať, že návštevnosť je tvorená rovnomerným pomerom domácich, „blízkych susedov“ z okolitých okresov a zvyšku Slovenska. Výnimku tvorí Račianske vinobranie, kde sme považovali za domácich všetkých Bratislavčanov a tých bolo takmer 65%.

Úsmevné číslo na záver

Hoci sa celoslovenský štatistický podiel žien a mužov pohybuje na úrovni 51% v prospech žien, na vinobrania sa chodia zabávať viacej muži. Veľmi podobné percento bolo možné pozorovať na všetkých troch sledovaných podujatiach, kde účasť žien poklesla na úroveň 43%.

Ako sme analyzovali?

Tento komentár bol spracovaný počas septembra 2018 na vzorke 2,9 mil. ľudí, ktorí poskytli súhlas k spracovaniu údajov. Big Data prezentujú výhradne anonymizované a agregované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát uchovávaných priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Instarea a mobilnými operátormi.

Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.

Začnite dnes. Máte 30 dní ZDARMA! Zaregistrujte sa TERAZ