Späť na články

Aké sú tohtoročné jarmoky a vinobrania?

Predovšetkým, ovplyvnené počasím. September je mesiacom osláv vrcholiacej vinohradníckej sezóny. Obľúbené vinobrania sa striedajú s tradičnými jarmokmi a my sme si zvykli vychutnávať prvé jesenné lúče s jarmočnými dobrotami a ochutnávkou burčiaku. Tohtoročné babie leto sa zatiaľ nechce ukázať v plnej kráse, tak sa pozrime ako sa to prejavilo na návštevnosti septembrových akcií. Aké bude nadchádzajúce vinobranie v Pezinku?

Slovenské jarmoky a vinobrania lákajú veľké množstvo fanúšikov dobrého moku a bujarej zábavy, ktorá sa koná zväčša pod holým nebom. Tým je závislá na počasí, ktoré dokáže na jeseň prekvapiť. Daždivé počasie uplynulého víkendu pomerne negatívne ovplyvnilo návštevnosť dvoch významných podujatí. Bola skutočne tohtoročná „úroda návštevníkov“ v Rači a v Modre slabá?

Pozrime sa na reálnu dynamiku pohybu ľudí prostredníctvom „Big data“ a populačnej analytiky Market Locatora z mobilných telefónov. Pohľad prostredníctvom anonymizovanej vzorky viac ako 2,7 mil. Slovákov umožňuje rozlíšiť počty ľudí, ktorí prichádzajú do lokalít konania jarmokov.

Trnava je „najúrodnejšia“

Začnime pohľadom návštevníkov, ktorí sa zúčastnili na prvých septembrových akciách. Z grafu je zrejmé, že v Trnave sa vyskytlo najviac ľudí na tradičnom jarmoku resp. v jeho okolí. Tento jasný náskok je pravdepodobne zapríčinený pekným počasím, ktoré si Trnava „vybrala“. Vinobrania už také šťastie nemali. Aké bude tento víkend v Pezinku?

Návštevnosť vinobraní | Marketlocator.sk

Račianske vinobranie hlavne pre Bratislavčanov

Pozrime sa na charakter jednotlivých podujatí, predovšetkým odkiaľ pochádzajú návštevníci

vinobraní a jarmokov. Môžeme konštatovať, že návštevnosť je tvorená rovnomerným pomerom domácich, „blízkych susedov“ a zvyšku Slovenska. Výnimku tvorí Račianske vinobranie, kde sme považovali za domácich všetkých Bratislavčanov a tých bolo takmer 70%. Zároveň predpokladáme, že toto číslo bolo ovplyvnené daždivým počasím a mnohým potenciálnym mimo-bratislavským jarmočníkom sa nechcelo vycestovať zo svojho domova do hlavného mesta.

Návštevnci vinobraní | Marketlocator.sk

Úsmevné číslo na záver

Hoci sa celoslovenský štatistický podiel žien a mužov pohybuje na úrovni 51% v prospech žien, na vinobrania sa chodia zabávať viacej muži. Veľmi podobné percento bolo možné pozorovať na všetkých troch sledovaných podujatiach, kde účasť žien poklesla na úroveň 41%.

Demografia účastníkov vinobraní | Marketlocator.sk

Ako sme analyzovali?

Tento komentár bol spracovaný počas septembra 2017 na vzorke 2,7 mil. ľudí, ktorí poskytli súhlas k spracovaniu údajov. Big Data prezentujú výhradne anonymizované a agregované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát uchovávaných priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Instarea a mobilnými operátormi.

 

Market Locator

Oslovte milióny používateľov mobilných telefónov pomocou priamych kampaní cez SMS, MMS, email a billboardy.

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.

Začnite dnes. Máte 30 dní ZDARMA! Zaregistrujte sa TERAZ