Enter your keyword

Ako sme analyzovali migráciu Slovákov

Ako sme analyzovali migráciu Slovákov

Ako sme analyzovali migráciu Slovákov

Všetky analýzy, ktoré nájdete na stránkach Market Locatoru, prebiehajú nad agregovanými a plne anonymizovanými telekomunikačnými dátami. Laicky si pod tým predstavte zvyškové dáta vysielačov, ktoré zaznamenávajú každú aktivitu (udalosť) vašej SIM karty, napríklad telefonát, či prijatú SMS. Nad týmito dátovými výstupmi následne prebiehajú štatistické aproximácie a ich výsledky vidíte v našich analýzach.

Pre analýzu migrácie Slovákov počas sviatkov sme použili udalosti všetkých užívateľov, ktorí majú Nočnú lokalitu (Sleep location známa z rozhrania Market Locatoru) práve v Bratislave, a v inkriminovaný deň cestovali preč z hlavného mesta. Takto sme dokázali prepočítať, koľko ľudí pravidelne nocujúcich v Bratislave na sviatky cestovalo preč, za svojimi rodinami či do víkendových lokalít.

Pre týchto užívateľov sme následne hľadali najvzdialenejší bod prihlásenia ich mobilného telefónu. Ak v rámci inkriminovaného dňa skončili od Bratislavy ďalej, než bol ich skutočný cieľ cesty (napríklad na návšteve u babičky? ), považovali sme túto zastávku za finálnu destináciu a užívateľa pripočítali k danému okresu.

Nad mapou Slovenska následne zobrazujeme pre jednotlivé okresy sumárne číslo všetkých, ktorí v ten deň prišli z Bratislavy. Ide o štatistický prepočet vzhľadom na populáciu a finálne číslo môže zahŕňať odchýlku. V každom prípade však takáto analýza vnáša nový pohľad do večnej polemiky o tom, kto vlastne v našom hlavnom meste pracuje, a kam sa vracia. Výstupné mapy odhaľujú viacero zaujímavých faktov, ktoré zobrazuje na migraciaslovakov.sk v sekcii Generátor faktov.

Related Posts

Comments (2)

  1. turbousko
    May 2, 2017

    Dobrý deň, môžte poskytnúť informáciu ktorí operátor poskytol poskytuje dáta.

    Ďakujem

    • Martin Bago
      May 9, 2017

      Dobrý deň prajem,

      Riešenie Market Locator a aj túto analýzu vám prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Adastra Partnering a operátormi Slovak Telekom, Orange Slovensko a O2 Slovakia. Služba zaručuje maximálnu anonymitu koncového spotrebiteľa tým, že prezentuje výhradne štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora. Marketingové oslovenia sa doručujú výhradne osobám, ktoré vyjadrili explicitný súhlas s prijímaním oslovení treťou stranou prostredníctvom Slovak Telekomu, Orange Slovensko či O2 Slovakia pričom aj pri týchto osobách je dodržiavaná anonymita koncových zákazníkov spoločnosti a nijako nie je narušované ich právo na súkromie. Využívaním služby súhlasíte so Všeobecnými obchodnými podmienkami ako aj Podmienkami spracúvania a ochrany údajov.

Leave a Comment

Your email address will not be published.