Späť na články

Stratégia vstupu na trh: Využitie big data od operátorov na prieskum lokality a propagáciu vašej novej firmy

So vstupom úspešného Starbucks Coffee na slovenský trh sme pripravili prípadovú štúdiu, ktorá ukáže, ako Market Locator je základným nástrojom pre stratégiu vstupu na trh – od rozhodnutia o tom, kde otvoriť prvé prevádzky, až po pozývanie nových zákazníkov na veľkolepé otvorenie.

Market Locator je tu, aby pomohol počas celého životného cyklu spoločnosti. V tomto článku sa pozrieme na vstup na nový trh alebo pre už existujúce spoločnosti na otváranie nových pobočiek v neznámych lokalitách.Tento príklad je len ilustratívny a fiktívny, nemá nič spoločné s menovanými spoločnosťami.

Hlavné kroky pri stratégii vstupu na trh s pomocou nástroja Market Locator.

  • Údaje o polohe pre pochopenie potencionálu lokality: Anonymizovaná a agregovaná vizualizácia pohybu viac ako 2,7 milióna osôb na mape, ktorá sa okrem iného opiera o polohu telefónu, každodenné dochádzanie za prácou, socio-demografické údaje, cestovateľské zvyky, používanie internetu a ďalšie údaje z big data od operátorov.
  • Pozvanie potenciálneho zákazníka na veľkolepé otvorenie: Posielanie marketingových správ v spádovej oblasti pre vybrané kaviarne v deň otvorenia.
  • Výzva na akciu pre spontánnu návštevu: Pre zabehnúte prevádzky je skvelým spôsobom na zvýšenie návštevnosti posielanie správ so špeciálnou ponukou uživateľom ktorí sú v blízkom okolí.

Ako začať?

Screenshot 2016-01-13 18.02.48
Obrázok 1: Počet osôb pracujúcich v blízkosti preferovaného miesta na základe pevných údajov

Príkladom by bola lokalita v blízkosti McDonald’s na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave, kde by sme mohli zvážiť umiestnenie hlavnej pobočky Starbucks Coffee, pretože v bezprostrednej blízkosti pracuje viac ako 5000 ľudí (pozri obrázok 1). Týchto ľudí by sme mohli ihneď osloviť prostredníctvom cielených správ SMS iba za 0,1 eura, alebo osloviť ľudí pri najbližšej príležitosti, keď budú v tejto lokalite. Týmto spôsobom sme schopní analyzovať rôzne vhodné miesta a vieme sa rozhodnúť nie na základe pocitov / drahých prieskumov, ale na základe pevných údajov od operátorov.

Ďalšie prípady použitia pre Starbucks Coffee alebo iné franchisingové spoločnosti

  • Výber / porovnanie lokalít pre obchody – vďaka našej heat mape môžete jednoducho porovnať viaceré lokality
  • Akvizícia franšízových licencií – v lokalite kde plánujete otvoriť prevádzku oslovte existujúcich vlastníkov firiem, podnikateľov a potenciálnych držiteľov licencií – osloviť môžete viac ako 110.000 vlastníkov slovenských firiem
  • Hľadanie nových zamestnancov alebo potenciálnych klientov
  • Oslovte cudzincov alebo Slovákov, ktorí poznaju značku Starbucks Coffee zo zahraničia – v nástroji Market Locator môžete identifikovať ľudí čo cestujú (mobilný roaming) alebo nájsť ľudí, ktorí nedávno navštívili vybrané krajiny alebo strávili nejaký čas v zahraničí. Môžete ich jednoducho pozvať byť jednými z prvých zákazníkov.
  • Propagácia podujatí – v spádovej oblasti kaviarne. Napríklad v blízkom okruhu dostupnom pešo pozvať ľudí na ochutnávku nových nápojov
  • Posilnenie najslabších hodín – happy hour akcia počas menej populárných časov. Pošlite zákazníkom SMS, že od 14:00 do 16:00 máte veľký výber nápojov za polovičné ceny, keď prídu s jedinečným kupónom, ktorý je súčasťou správy
  • Zaregistrujte ľudí pre nové vernostné a zľavové karty – v rámci každej SMS môžete umiestniť URL odkazujúci na registráciu do Vášho vernostného systému. Postupne zaregistrujte tisíce nových verných zákazníkov pomocou kampane. Potom s nimi ďalej pracujte pomocou vlastného CRM systému v nástroji Market Locator.
  • A mnoho ďalších…
Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.