Späť na články

Mapové analýzy / cielenie

Mapové analýzy / cielenie

Na mape si vľavo vyberte a zapnite dátovú vrstvu, ktorá Vás zaujíma. Základná vrstva používa na mape fialové guličky a ukazuje výskyt na základe statickej informácie z občianskeho preukazu a rozšírená (ktorá obsahuje reálny výskyt telefónu za ostatné 2 týždne v typizovaných lokalitách používa farebné guličky (takto ich jednoducho rozpoznáte). Následne po zapnutí uvidíte guličky a teplomer na pravo dolu Vám ukazuje hustotu na ploche 100mx100m a ukazuje teda, kde máte najhustejší výskyt Vašej cieľovej skupiny. Cieľovú skupinu si definujete na ľavo vo filtroch.

Počty osôb

Počty osôb v danom výseku mapy s danými filtrami si môžte nechať napočítať na spodku obrazovky v ľavo – Zistiť dosah. Upozornenie: tento dosah hovorí o počte osôb v danom filtri, na ktoré je možné vykonávať cielenú komunikáciu. Toto číslo si pri rozšírenej dátovej vrstve môžte prenásobiť cca 7x, aby ste to mohli extrapólovať na celú populáciu (zastúpenie je v rámci Slovenska celkom rovnomerne).

Čo hovorí dosah na rôznych miestach aplikácie?

  • Na mape: dosah ukazuje „happy day scenario“, teda že by boli všetci voľní. Toto je preto, že systém nevie ešte presne kedy a čo chcete posielať. Pozor si treba dať len pri kombinovaní viacerých vrstiev, lebo podmienky z viacerých vrstiev musia platiť „a zároveň“. Toto je obzvlášť problematické keď použijete povedzme Finančnú vrstvu (používa na vizualizáciu oficiálnu adresu) a z Advanced cielite na Pracovnú adresu. Tým pádom musí osoba v danom výseku spĺňať (okrem ostatných kritérií) aj to, že v danej oblasti má ako pracovnú tak aj oficiálnu adresu. Následne pri tvorbe kampane je preto potrebné v kampaňovom editore „vyhodiť“ všetky typy lokalít okrem tej, čo Vás zaujíma (v tomto prípade by ste nechali len tú čo je Pracovná adresa z Advanced Socio Demo).
  • V kampaňovom editore na záložke cielenie: stále sa berie „happy day scenario“ keďže ešte nevieme dátum a message
  • V budget sekcii pri nastavovaní bid: tu už sa berie komplet nastavenie kampane, čiže aj s dátumom a bidom a teda toto je reálne osloviteľný počet (ešte sa teoreticky môžu „pobiť“ dve paralélne zadané kampane).
Michal Haluza

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.