Enter your keyword

Moment of truth – nákup v momente pravdy nielen počas vianoc

Moment of truth – nákup v momente pravdy nielen počas vianoc

Moment of truth – nákup v momente pravdy nielen počas vianoc

Moment pravdy

Nielen banky sa celý rok snažia zachytiť zákazníka v správnom okamihu, kedy je pripravený nakúpiť. Pripravený je práve vtedy, keď jeho potreba zodpovedá ponúkanému produktu alebo službe.
Napríklad, predschválený spotrebný úver je ideálne komunikovať zákazníkovi v momente, kedy nakupuje a peniaze mu teda môžu chýbať, najmä keď je pod tlakom vianoc.
V týchto prípadoch zákazník je nastavený minúť viac a teda je vyššia šanca, že akceptuje ponuku na dodatočné financie. A to, napríklad, formou navýšenia povoleného prečerpania na svojom účte či kreditnej karty.
Podobne to funguje aj tzv. new-to-bank klientov, teda potenciálnych zákazníkov, ktorí nemajú adekvátnu ponuku od svojej súčasnej banky. Pretože práve v tejto kritickej chvíli je šanca, že bude počúvať na akvizičnú ponuku doposiaľ neznámej firmy je omnoho vyššia. A tak je možné získať za znížených akvizičných nákladov nové klienta, ktorý by inak nereagoval. Rovnako Vianoce a špeciálne miesta nákupu počas nich sú ideálnym miestom, kedy odchytiť zákazníka na vyskúšanie či kúpu produktu, o ktorom by bežne neuvažoval. Ale práve sviatočná nálada, a s tým spojená rozšafnosť či vyčerpanie konvenčných nápadov dovedú človeka možno k neuváženým, no zvýšeným nákup aj netradičných tovarov.
Fajn, no ako identifikovať správne miesto v ideálnom čase a navyše okamžite osloviť nákupne naladeného spotrebiteľa z Vašej cieľovej skupiny?

Ako na to

Prvým krokom je výber správneho miesta:
  • kde v prípade predajcov áut je to autosalón v Bratislave, preteky a podobne,
  • pri predajcoch úverov, nábytku, poistenia domácnosti zas veľtrh nábytku,
  • pri dodávateľoch potrieb pre mamičky a bábätká sú to plávania pre norodencov,
  • a tak ďalej

Podstatné je, aby sa tam koncentrovalo minimálne tisíce až desatisíce príslušníkov cieľovej skupiny ideálne počas relatívne krátkeho času, napríklad týždňa.

A súčasne aby miesto bolo dostatočne aspoň 100 metrov vzdialené od iných rušných miest.

Potom druhým krokom je sa rozhodnúť, kedy je správny čas na správu:

  • ihneď po priblížení sa do okolia horeuvedeného miesta, ak je podstatné ovplyvniť jeho správanie okamžite, teda nákup sa realizuje v tom momente (napr. spotrebný tovar)
  • neskôr, ako pripomenutie a presmerovanie napríklad pár dní po navštívení inkriminovaného miesta či eventu odoslať ad-hoc follow-up kampaň (napr. auto sa prezerá na autosalóne, ale kupuje sa neskôr)
Posledným krokom je výber cieľovej skupiny podľa charakteru Vašich produktov a služieb, kde je užitočné kombinovať viaceré charakteristiky profilu Vášho želaného zákazníka.

Aktuálny príklad

Vybrali sme na ilustráciu Dni Vianoc v Inchebe kde sa typicky otáča cca 100.000 nákupu chtivých návštevníkom počas 3 týždňov. Tých možno osloviť s ponukou Vášho úveru či last minute vianočného darčeka.
Je to možné vďaka tzv. LBS kampaniam v riešeni MARKETLOCATOR.SK. Tak viete ľudí v momente vstupu do okolia Incheby osloviť SMS správou. Následne ich poslať na Vašu pobočku, stánok vo vnútri alebo na váš web. Kontaktujete ich tak, aby si vedeli okamžite požiadať o spotrebný úver / kreditnú kartu na vianočné nákupy.
Samozrejme oslovovať z návštevníkov budete len Vašu cieľovú skupinu, ktorú si vyfiltrujete priamo v nástroji pomocou tzv. dátových vrstiev.
Na mape si sami vyberáte maximálne množstvo oslovených ľudí za deň. Sami určujete si dni a hodiny kedy vám kampaň beží.
Takto už za 25 centov oslovíte Vášho potenciálneho zákazníka z cieľovej skupiny a to presne v MOMENT OF TRUTH, teda vtedy, keď sa rozhoduje o nákupe. Práve vtedy potrebuje dodatočné peniaze na nákup alebo pomôcť s darčekom, čím je šanca na úspech obrovská. Súčasne viete odfiltrovať svojich existujúci zákazníkov pomocou ich čísla mobilu, aby ste ich zbytočne neobťažovali.
Tento príklad berte ako ilustratívny, pomocou MARKET LOCATOR viete obdobnú geolokačnú kampaň nastaviť na ľubovolnom miest v SR, stačí len začať, na jeden mesiac zdarma tu.

Related Posts

No Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published.