🗓 Inšpirujte sa kalendárom príležitostí na slovenskom trhu

Späť na články

Pokles a nárast návštevnosti vybraných oblastí Tatier

Market Locator vypracoval analýzu výskytu návštevníkov Vysokých Tatier pre Oblastnú organizáciu cestovného ruchu Región Vysoké Tatry, ktorá realizovala tento projekt s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky. Skúmanie prebiehalo pred, počas a po Vianočných sviatkoch. Cieľom analýzy bolo zistiť ako a v ktorých dňoch sa zvyšuje počet návštevníkov kľúčových oblastí Vysokých Tatier v zime – počas sviatkov, víkendov a pracovných dní. Pozrite si zjednodušený graf návštevnosti.

Zber údajov o návštevnosti sa robil prostredníctvom aplikácie Market Locator za použitia viacerých cieliacích kritérií na špecifickejšie triedenie návštevníkov a vylúčenie tých, ktorí v oblastiach bývajú alebo sa tam dlhodobo zdržiavajú.

Pri skúmaní sa využila kombinácia filtra Nedávno navštívená lokalita – 3 vybrané oblasti vo Vysokých Tatrách, ktoré boli navštívené – a Spacia lokalita – ľudia, ktorí bývajú mimo oblasti Tatier a bežne sa tam nezdržiavajú.

Takto sme získali údaje o návštevnosti, ktoré sme následne interpretovali a porovnávali s údajmi o pracovných dňoch, víkendoch, sviatkoch a dňoch pracovného pokoja počas skúmaného obdobia od 16. Decembra 2019 do 15. Januára 2020.

Vďaka takýmto analýzam vedia klienti zistiť správanie návštevníkov v určité dni, ale aj to kedy preferujú ísť na výlet alebo lyžovačku a naopak, kedy radšej ostávajú doma s rodinou počas sviatkov.

Analýza ďalej pomáha podnikateľom sa lepšie pripraviť na dni, kedy ich prevádzky sú vyťažené najviac a vedia si tak plánovať kapacity, alebo naopak sa snažiť prilákať ľudí prísť v dni, kedy jednotlivé oblasti nie sú až tak vyťažené.

Z uvedeného grafu vyplýva, že slováci si naozaj radi užívajú “pravú zimu” v Tatrách, kde je sneh. Vianočné sviatky si často spájajú s lyžovačkou, bežkovaním, sánkovaním či časom s rodinou v horách na turistike v chladnom zdravom prostredí. Často takto využívajú voľné dni a dovolenku okolo sviatkov trávia práve v Tatrách.

Najväčší nárast návštevníkov sme zaznamenali práve po Novom roku, kedy sa k víkendu pridal aj deň pracovného pokoja, a tak sa veľa lyžiarov a rodín vybralo práve sem. Mnoho slovákov prišlo do Tatier už deň po Vianociach a užilo si tak predĺžený víkend v horách. Rovnako sme zaznamenali nárast návštevníkov práve na Silvestrovskú noc – posledný deň v roku spojený so štátnym sviatkom – Deň vzniku Slovenskej republiky.

Prekvapivo však trend v rastúcom počte návštevníkov pokračuje aj počas ďalších víkendov v Januári – slováci sa snažia využiť každý víkend na kvalitnú lyžovačku, turistiku, či sánkovačku v Tatrách, kde sú najlepšie podmienky na sneh.

Z grafu je zároveň možno pozorovať pokles návštevnosti v pracovné dni, kedy sa množstvo ľudí presunie späť do miesta svojho obvyklého pobytu.

Maria Lazorikova

SMS Marketing Sales

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.