Enter your keyword

Prečo SMSky neumrú tak rýchlo?

Prečo SMSky neumrú tak rýchlo?

Prečo SMSky neumrú tak rýchlo?

Toto je rozšírenie k blogu [CRM SERIÁL] – NOVÉ FORMY OSLOVENIA dostupné aktuálne len pre registrovaných užívateľov portálu MOCNÉ DÁTA, ktoré obsahuje detailnejšiu polemiku s tým ako to bude s SMS a niekoľko zaujímavých zdrojov, z ktorých som vychádzal pri písaní blogu.

PREČO SMS NEUMRÚ TAK RÝCHLO

Hoci v hlavnom blogu avizujem nástup WhatsApp (a jemu podobných) IMslužieb ako pomerne pálčivú vec, ktorá položí SMS firemnú komunikáciu, faktom je, že smrť SMS bude pomalšia ako sa nazdávajú optimisti. Tu je niekoľko argumentov prečo je tomu tak:

Najsilnejšou zbraňou SMS v boji o existenciu je, že SMSky majú neuveriteľných 98% open rate, čím sa radia medzi najprieraznejšie kanály. Aj keď IM služby môžu postupne prebrať na seba rovnakú naliehavosť na otvorenie posolstva, niekde na pozadí zostane, že predsa je to len chat správa. SMS máme v našom ľudskom firmware vypálenú ako “pozri sa, čo sa deje” druh komunikácie. Teda kým IM služby nezískajú rovnaký status, pre procesy, kde je open rate kritický (napr. upomienky pre neplatenie) sa  budú SMS držať asi ešte chvíľu pri živote.

Druhý krok, ktorý by mohol zachrániť SMS pred “vyhubením” je, že by operátori rezignovali na cenu SMS a ponúkli ju úplne zadarmo. To by odstránilo price element a nemalá časť podnikov a klientov by kvôli “návyku” na SMS radšej zostala pri tejto technológii. To, že je to možné, najlepšie dokumentuje historka z minulosti telekomunikačného sveta, ktorú si budú pamätať iba tí skôr narodení: V istom momente vývoja mobilného telefonovania v SR prišli operátori s tým, že hovory do 3 sekúnd nebudú spoplatňované. Medzi populáciou sa tak rozbehol syndróm “3sek štekov”, keď človek zavolal niekomu a povedal mu šteknutím iba jedno slovo (často “dobre”, “zavolaj”, “nesúhlasím”), tak aby sa vtesnalo do 3 sekúnd.

Neraz sa tak odohrávali vtipné rozhovory, ktoré boli vzájomným ping-pongom takýchto 3sek štekov, aby neboli spoplatnené. Celý tento fenomén zázračne vymizol, keď operátori zaviedli sekundovú tarifikáciu a už bolo jedno, či zaplatíte 3 alebo 10 sekúnd. Teda ľudia v prípade zásadnej zmeny cenovej politiky dokážu výrazne upraviť aj svoje komunikačné zvyklosti.

Ešte jedna poistka…

Istou poistkou pre dlhšie prežitie môže byť v prípade SMS aj fakt, že existujú oficiálne API protokoly pre ich posielanie ako aj pre ich spracovanie. Odoslanie SMS s určitým štruktúrovaným textom sa dá dobre spracovávať a tak je predmetom veľkého počtu služieb, kde klient musí z mobilu ľahko zaslať určitý pokyn, či usmernenie. Samotní operátoti tento princíp používajú na aktiváciu roamingových dát v zahraničí, existuje však nespočetné množstvo iných omerčných SMS-enabled služieb. Väčšina IM služieb sa zatiaľ zdráha vytvoriť externé API tohto typu ako majú SMS, takže kým tak urobia SMS majú nejakú nádej.

Posledným aspektom, ktorý by som tu rád na obranu SMS uviedol, je pekným príkladom, keď Vaša slabá stránka sa môže stať aj výhodou. Konkrétne ide o samotnú cenu SMS. Tak ako pre väčšinu komunikácie medzi ľudmi je fakt, že SMS má nenulovú cenu, skôr príťažou, existujú situácie, kde naopak nenulová cena SMS je výhodou.  Ide o situácie, kde SMS je samotnou platbou: MHD lístky, parkovné, hlasovanie, platba za služby na webe) Dôležité je aj to, že tá istá SMS na rozličné čísla môže mať rozličnú hodnotu a “riziko” zozbierania platieb sa presúva z podnikateľa na mobilného operátora (platby sa stanú pre klienta totiž súčasť jeho účtu za mobil voči operátorovi). Samozrejme, aj IM správy časom môžu niesť hodnotu, ale kým sa tak stane, tak SMS dostanú ešte dosť príležitostí byť užitočné.

Autor: Filip Vítek, prebrané 25.11.2016 z portálu http://mocnedata.sk/

Related Posts

No Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published.