Späť na články

Chodia k nám šibať aj zahraniční turisti?

Sviatky jari alebo veľkonočné sviatky sú tradičnou bodkou zimnej turistickej sezóny, kedy už iba zopár lyžiarskych stredísk na Slovensku ponúka lyžovačku. Pre cestovný ruch sa koncom marca začína uhorková sezóna. Alebo je to celkom inak? Prichádzajú k nám zahraniční turisti spoznávať veľkonočné zvyky alebo si vychutnať iné krásy Slovenska aj keď je počasie ešte premenlivé a nevyspytateľné?

Veľká noc 2017 z pohľadu Slovákov

Slováci využívajú predĺžený veľkonočný víkend na tradičné sťahovanie východ-západ, rodinné návštevy, prípadne sa niektorí idú schovať pred oblievačkou na wellness víkendy. Veľkonočnej migrácii Slovákov a vyľudňovaniu nášho hlavného mesta pred šibačkou 2017 sme sa už venovali na http://analyzy.marketlocator.sk/velka_noc.html Pomohli nám tzv. Big data a populačná analytika z mobilných telefónov. Riešenie Market Lokator ponúka reálny a hlavne dynamický pohľad na cestovateľské zvyklosti ľudí, ktorí sa presúvali po jednotlivých regiónoch Slovenska.

Veľká noc 2016 a zahraniční turisti

Tento krát sa pozrime ako sa nafúklo Slovensko zahraničnými turistami v období veľkonočných sviatkov 2016, ktoré boli v danom roku v druhej polovici marca 2016. Údaje čerpáme z Analýzy cestovného ruchu za rok 2016, ktorú spracoval Market Locator pre Ministerstvo dopravy a výstavby SR zo zvyškových telekomunikačných dát.
Najzaujímavejším zistením je, že Slovensko navštívilo v druhej polovici marca 2016 minimálne 432.600 unikátnych turistov.
Môžeme si náš pohľad ešte priblížiť a dozvedieť sa odkiaľ pricestovali zahraniční návštevníci na Slovensko. Vybrali sme 15 krajín, z ktorých pricestovalo v druhej polovici marca 2016 najviac turistov.

Rozvoj turisticky menej atraktívnych regiónov

Analýza, ktorú spracoval Market Locator pre Ministerstvo dopravy a výstavby SR, prináša ešte ďalšie zábery napr. priestorové rozloženie turistov, ktoré otvárajú novú dimenziu v podpore cestovného ruchu na Slovensku. Na základe týchto aj ďalších atribútov je možné identifikovať napríklad skutočné biele miesta na mape turizmu, na ktoré je potrebné zamerať pomoc štátu. Je možné kvantifikovať jednodňových turistov, ktorí taktiež prinášajú užitok pre podnikateľov v cestovnom ruchu (hoci sa v žiadnych štatistikach doteraz neobjavovali), je možné identifikovať skutočnú koncentráciu zahraničných návštevníkov alebo pracovnikov v konkrétnych okresoch a pod.

Big Data prezentujú výhradne anonymizované štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora. Riešenie Market Locator prináša Market Locator SK s.r.o. v spolupráci s Instarea a mobilnými operátormi.

Michal Suran

Public Relations @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.

Začnite dnes. Máte 30 dní ZDARMA! Zaregistrujte sa TERAZ