Späť na články

Prázdniny prilákaju na svahy až o 50% viac návštevníkov ako víkend

Aký vplyv majú prázdniny na základných a stredných školách na návštevnosť lyžiarskych stredísk? Trávia Slováci voľný čas detí aktívne? Na tieto odpovedá krátka populačná analýza návštenovsti lyžiarskych stredísk.

Tohtoročná zima je k prevádzkovateľom lyžiarskych stredísk prívetivá. Dlhodobé mrazy vynahrádzajú aj lokálny nedostatok snehu, a tak sa z ideálnych podmienok tešia nielen lyžiari, ale aj lyžiarske strediská. Ako však na návštevnosť stredísk vplývajú víkendy, či nebodaj prázdniny?

Návštevnosť lyžiarskych stredísk | Marketlocator.sk

Vďaka dátam a populačnej analytike online nástroja Market Locator sme sa pozreli na návštevnosť špičkových slovenských lyžiarskych stredísk počas obdobia od 24.1. do 6.2.2017. Náš malý výskum tak obsahoval jeden „bežný“ víkend, a jeden pre mladšie ročníky predĺžený víkend, ktorý bol obohatený o polročné prázdniny počas piatka 3.2.2017. Na základe výstupov sme analyzovali vplyv predĺženého víkendu na návštevnosti stredísk. Zaujímalo nás, koľko ľudí pritiahnu na svahy práve prázdniny pre základné a stredné školy.

Päť stredísk počas polročných prázdnin

Ako vzorku sme si vybrali päticu lyžiarskych stredísk – Štrbské pleso, Štiavnické vrchy, Jasnú, Vrátnu a Tatranskú Lomnicu. Porovnávali sme práve inkriminovaný prázdninový piatok 3.2. s návštevnosťou predošlého víkendu 28. a 29.1.2017.
Vyháňajú práznidny ľudí na lyže? | Marketlocator.sk

Výsledky prieskumu zobrazené v grafe dokazujú, že polročné prázdniny vyhnali na svahy mnoho lyžiarov. Vo všetkých sledovaných prípadoch bolo v prázdninový piatok na zjazdovkách viac ľudí, ako počas priemerného víkendu. Podstatné sú však nárasty v porovnaní s víkendom, a tie sa pohybujú v rozmedzí 24 až 68 percent!

Najviac si „prázdninári“ zgustli na Tatranskej Lomnici, kam ich prišlo až o dve tretiny viac, ako víkend predtým. Z tohto pohľadu najnižší prírastok zaznamenali Štiavnické vrchy.

Výskyt rodičov na svahu | Marketlocator.sk

Separátne sme sa pozreli aj na kategóriu rodičov vo veku 35-45, ktorá s veľkou pravdepodobnosťou mohli prázdniny využiť na rodinný, spoločne strávený čas. Aj v tomto prípade sa potvrdila naša hypotéza – prázdniny pritiahli na svah viac ľudí, ako len bežný víkend. V piatok 3.2. bol v jednom z piatich stredísk takmer dvojnásobok návštevníkov vo veku 35-45 rokov, než v víkend predtým (28./29.1.).

 

Michal Suran

Country Manager @ Market Locator

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.