🗓 Inšpirujte sa kalendárom príležitostí na slovenskom trhu

Späť na články

Výhody textovej reklamy: Upútajte jednoduchosťou v  záplave blikajúcich reklám

Ak ste už niekedy uvažovali nad reklamou pre vašu firmu či spoločnosť, pravdepodobne viete, že existuje veľmi veľa spôsobov, ako zaujať či získať vašich zákazníkov. Od tradičných foriem reklamy, až po online marketingové stratégie, dnes si rozhodne máte z čoho vyberať.

V súčasnosti sa väčšina reklám snaží predovšetkým čo najrýchlejšie upútať vašu pozornosť, čo zahŕňa množstvo pohyblivých prvkov, farieb, zvukov, ako aj ich všadeprítomnosť. Čistý text konzumenti už prakticky nevidia. Veď je nudný a pozornosť neupúta, no nie? Je to však naozaj tak?

Čo hovoria štatistiky

Na marketingovom trhu dnes dominujú predovšetkým internetové reklamy. Ak vylúčime Search reklamy od Google, online reklamný svet tvoria najmä bannery či videá. Avšak, podľa prieskumov majú väčšinou veľmi nízku mieru preklikov CTR. Je ich skrátka príliš veľa a ľudí surfujúcich po internete obťažujú.

O nič lepšie to nie je ani s reklamnými e-mailami či newslettermi, ktorých open rate je už žalostne nízky. Nevraviac o tom ako sa maily ľahko strácajú v spamoch.

Ako je to však s textovou reklamou očistenou od všetkých rušivých elementov? Práve absencia obrázkov, videí či animácií zaručuje, že zákazník sa v texte nestratí a vaša myšlienka sa k nemu dostane hneď. Práve v dnešnej dobe, kedy sme doslova zahltení informáciami, je jednoduchá textová reklama príjemnou zmenou, a to aj s množstvom výhod.

Avšak, vzhľadom na to, že neobsahuje žiadne grafické prvky, neupúta oko potencionálneho zákazníka na prvý pohľad. Vaša myšlienka musí byť stručná, výstižná a originálna. Dobrý copywriting je preto základom vášho úspechu. Bez obrázkov, videí a iba s minimom interaktívnych prvkov nebude vášho zákazníka nič rozptyľovať a jeho pozornosť sa zameria iba na to, čo mu chcete povedať.

SMS marketing pre firmy

Jednou z foriem textovej reklamy je aj SMS marketing, ktorý sa v poslednej dobe dostáva čoraz viac do popredia. Mnohí si myslia, že reklamné esemesky sú iba otravné spamy, ktoré ľudia nečítajú. Je to však pravda?

Mobily máme po ruke dvadsaťštyri hodín denne, sedem dní v týždni a podľa prieskumov sa na ne pozrieme v priemere 85 krát za deň. Ak teda využijete ich silu, majú istotu, že vašu reklamu zákazník určite uvidí.

A ako je to s tvrdením, že reklamné esemesky ľudí obťažujú? Faktom je, že aby ste ich ľuďom mohli zasielať, potrebujete najskôr ich súhlas. Všetko je teda legálne a v súlade s GDPR. A okrem toho máte výhodu, že vaša cieľová skupina už vaše služby pozná a zaujíma sa o ne.

Aké má SMS marketing výhody?

Je viacero dôvodov, prečo si spomedzi reklamných nástrojov vybrať práve SMS správy.

Posielanie esemesiek je najrýchlejší spôsob, ako sa spojiť takmer s hocikým na svete, a to prakticky okamžite. Esemesky posiela a dostáva približne 65 percent svetovej populácie a ich čitateľnosť je naozaj vysoká. Podľa štatistík je až 98% šanca, že človek si správu prečíta a vo väčšine prípadov tak urobí do piatich minút alebo ešte menej. Napriek tomu až 61 percent marketérov esemesky nevyužíva. To znamená, že ak túto stratégiu využijete, môžete byť o krok vpred pred vašou konkurenciou.

Výhodou esemesiek je aj ich flexibilita a rýchla a jednoduchá personalizácia na základe konkrétneho produktu alebo služby, ktorú poskytujete.

V porovnaní s tradičným alebo online marketingom, SMS marketing je finančne nenáročná metóda komunikácie so zákazníkmi. Aj keď posielate esemesku väčšiemu množstvu ľudí, stále to pre vás môže byť výhodnejšie, ako reklama na Google alebo Facebooku. Okrem toho ušetríte aj na dizajnérov či fotografov.

Je to ekologické. Letáky patria do doby kamennej a vďaka digitálnym technológiám je reklamný svet nielen rýchlejší a efektívnejší, ale aj priateľskejší k životnému prostrediu.

Market Locator ako príklad úspešných textových kampaní

Pred Vianocami 2018 sme sa v spolupráci s kampaňou Hodina deťom rozhodli rozposlať ľuďom esemesku s výzvou prispieť deťom a mladým ľuďom v núdzi.

Prvú kampaň sme cielili na širokú skupinu obyvateľstva, keďže sme ešte nepoznali cieľovú skupinu. Miera preklikov CTR dosiahla 5,61 percent. Po zanalyzovaní tejto kampane sme identifikovali, aká skupina ľudí klikla na esemesku najčastejšie (podľa indexu bonity, veku atď.).

Následne sme na základe nich upravili cieliace kritériá a spustili druhú kampaň, ktorá priniesla veľmi dobré výsledky. Vďaka efektívnemu zacieleniu skupiny pomocou Magic Linku sa miera preklikov CTR zdvojnásobila (10,67%). Táto kampaň je dôkazom, že správne zacielený SMS marketing môže nielen priniesť zisk a osloviť zákazníkov, ale aj slúžiť dobrej veci.

Ak ešte stále váhate, či je SMS marketing pre vás to pravé, neváhajte si prečítať naše ďalšie prípadové štúdie alebo si Market Locator rovno zadarmo vyskúšať.

Ema Stanovska

Zdieľajte článok s priateľmi
Nenechajte si ujsť!

Zapojte sa do nášho zoznamu priateľov a my Vám "kde tu" pošleme skvelé inšpirácie, prípadove štúdie a nové nápady, ktoré vám pomôžu zlepšiť marketing a analytiku.